Följ oss på Facebook!
Instagram: recycledesign_eskilstuna




måndag 13 mars 2017

Färgsprakande praktik hos reCreate Design Company


Jag har spenderat min praktik tillsammans med det härliga gänget på reCreate.
På reCreate jobbar man på väldigt många olika sätt och med många olika material, allt för att förlänga livslängden på redan existerande material. 


Jag har under mina praktikdagar hjälpt till med olika pågående projekt. Här ovan sker ytbehandling med vax på en av stolarna som skulle levereras till Västra Hisingens stadsförvaltning.


Här är nästan hela gänget med härliga återbrukade stolar till Västra Hisingen. Jag var med och målade, vaxade och tapetserade om samt agerade flyttgubbe vid leveransen som innefattade en massa mer återbrukade produkter, då även i samarbete med Rekomo och Vägen ut!Kajskjul46.



Då reCreate även är återförsäljare av fantastiska Annie Sloan chalk paint och behövde belysning över färgsortimentet fick jag i uppgift att göra och installera lampor av gamla färgburkar.


 En eftermiddag fick vi besök med ett oväntat resultat.
Elvis Costello skulle ha spelning i Göteborg och han behövde en back up stol då hans hade sett sina bästa dagar. 

Önskemålet var en trästol med sniderier och hög rygg och den skulle vara blå samt levereras samma kväll. Ovan ser ni resultatet av intensivt arbete med reparation, förstärkning, målning och vaxning.

Någon dag senare får vi veta att det numera är reCreate stolen (med min färgblandning) som är med Elvis Costello på scenen.

Inga kommentarer: