Följ oss på Facebook!
Instagram: recycledesign_eskilstuna




onsdag 11 maj 2016

Återbruksmässan i Linköping

Hej, Karolin här. Tänkte dela med mig av vad jag gjorde under min praktik.
Jag tycker personligen det är väldigt roligt med mässor och andra typer av evenemang. När jag fick reda på att  Återbruksmässan i Linköping skulle gå av stapeln sista helgen under vår praktikperiod så kändes valet av praktikplats given. Jag kontaktade arrangören Emma Bly, som mer än gärna ville ha hjälp med förberedelserna inför mässan.

Jag var först lite orolig att det inte skulle finnas så mycket att göra, att det mesta skulle vara klart när det bara var veckor kvar tills mässan skulle gå av stapeln. Men si där hade jag fel!  Är det något jag lärt mig så är det att det alltid finns saker att göra när man planerar för ett evenemang. Jag har bland annat ägnat mycket tid åt marknadsföringen på sociala medier, gjort förköpsbiljetter, tillverkat dekorationer till mäss-lokalerna,  upcyclat möbler till mässans café, gjort skyltar, affischerat, skickat ut information till utställare, medverkat vid en tidningsintervju, och mer därtill.


Papperstranor som fick bli dekorationer under mässan.
Mässlokalen är en vacker gammal brandstation.
Det här har varit en superbra praktikplats! Att få kunskaper om hur man anordna en mässa och att kunna kombinera det med återbruk är ju helt fantastiskt.
Mässan blev väldigt lyckad och alla som besökte eller deltog på ett eller annat sätt verkade nöjda. Och vet ni vad? Ni lär nog se mig i det här sammanhanget även nästa år.. 😉

/Karolin

Inga kommentarer: