Följ oss på Facebook!
Instagram: recycledesign_eskilstuna




fredag 15 april 2016

Praktik på TÅ

Jag valde att ha min praktik på TÅ (Totalt Återbruk) som ligger mellan Willy:s och KFUM Öppna Hjärtat. Nu blev min praktik kortare än vad som var tänkt från början på grund av personliga angelägenheter och för att TÅ var mitt i en flytt. Dock fick jag en liten försmak av hur det var att vara där. Jag träffade många trevliga, hjälpsamma och givmilda människor som bidrog med intressanta
diskussioner speciellt på fikarasterna. 

Att komma dit kändes som att vara i arbetslokalerna på ReTuna fast med en mer harmonisk atmosfär. Jag gillar att jobba i en miljö med så få ljudintryck som möjligt. Jag lyckades sy till en bordsduk och fixa min formgivningsuppgift som ska föreställa en barnprodukt med en lämplig beskrivning så att någon annan med enkelhet kan läsa den och göra en egen produkt.  

Flytten för TÅ sker just nu till Torshälla och både Käthie och  Robert, som är arbetsledare, sa att jag är välkommen att praktisera hos dem igen när allting är i sin ordning. Jag skulle kunna tänka mig att praktisera hos dem redan i sommar för det vore skönt med en extra sysselsättning. 

Min formgivningsuppgift i form av ett plockepinnset i olika färger.

/Alexandra

Inga kommentarer: