Följ oss på Facebook!
Instagram: recycledesign_eskilstuna




måndag 4 maj 2015

Praktik i världsbutiken Amos i Arboga

Jag har som rubriken lyder haft min praktik i en världsbutik som finns belägen i Arboga i Västmanland.
I butiken finns ett blandat sortiment med fairtrademärkta varor, som är alltifrån bland annat prydnadssaker (en del produkter var tydligt återbrukade), smycken, leksaker och korgar till livsmedel. Mina uppgifter var främst att stå i kassan och ta emot kunder, men också att ställa i ordning varor i hyllorna.
Utöver det har jag varit på Arbogas museum och visat femteklassare hur en kan återbruka enkla saker. Jag visade bland annat den klassiska klick-burken av coca cola-flaska och papperspärlor. Det blev minst sagt kaos på bordet! Men det är så det ska vara.

Jag tycker att det hela har varit kul och lärorikt. Butiken är också väldigt mysig och trevlig med bra varor, så den kan jag starkt rekommendera att besöka!







Inga kommentarer: