Följ oss på Facebook!
Instagram: recycledesign_eskilstuna




tisdag 16 september 2014

Hyllproduktion och en doft av smält plast

Hej! Den här veckan är det jag, Li, som är ansvarig för bloggen. Mitt mål är att försöka skriva varje dag, men dagarna har ju redan gått så snabbt att jag missat en dag. Tiden går fort när man har kul helt enkelt :)

Måndagen bestod av fortsatt plastarbete med ny inriktning- smälta LP skivor. Det testades att stryka, klippa och smälta i ugn. Jag tror att vi alla märkte att det var lite svårare material att arbeta med än den tidigare mjukplasten och pappret. Väskor, skålar, armband, pärmfodral, kakfat och ljusstake är några av alvernativen som klassen gjort av skivorna. 
Alexandras pärm och skål
Skiva i ugn 
Lina gav sig på att göra hål i sina LP skivor

Vi har även en hylluppgift med temat "less is more" som vi ska redovisa på torsdag. Uppgiften består av att vi ska göra en hylla som ska gå att ställa saker på samt ska gå att städa. 
Carolines hylla under målning
Karins bokhylla under konstruktion
Mina cykelhjul "före"

Flera i klassen håller även på med andra plastsaker som vi lärt oss i förra veckan, stryka plast och sy osv.. 
Så doften av smält plast ligger lite tung i lokalen, men resultaten är slående. 

Tydligen har vi i RD ett rykte av att vi är dåliga på att ta fikapauser, vi hinner helt enkelt inte. Idag blev vi lite uppmanade att "lugna ner oss" och att vi inte behöver uppfinna hjulet varje gång med allting. Vi är helt enkelt ett gäng som är väldigt produktiva med mycket höga mål. :) 


Idag har det varit fullt upp i verkstaden
Vickan sågar


Inga kommentarer: