Följ oss på Facebook!
Instagram: recycledesign_eskilstuna




torsdag 24 april 2014

Praktik i Köln


Jag lämnade Sverige för att göra praktik i Köln, Tyskland. Jag praktiserade i två veckor hos en metallkonstnär vid namn Odo Rumpf. Området där hans atelje ligger i heter Odonien. Det är lite svårt att sätta ord på vad Odonien är och innebär men det kan beskrivas som en fristat/fristad för konst och kultur. Det var en väldigt spännande och annorlunda plats att vara och praktisera på.

Jag hjälpte till med diverse projekt i området och fick även lära mig att svetsa. Det är verkligen ett hantverk, särskillt att få till en snygg svetsfog. Ett hantverk där övning ger färdighet och där jag har en hel del övning kvar men det var roligt att lära sig grunderna och få möjlighet att testa på något jag aldrig gjort förrut.  


Utsikt över Köln
 
 Ett av Odos konstverk i staden


Ingången till min praktikplats,
självklart gjord i metall



Ett annorlunda parasoll..
 


 I Odonien finns det många skulpturer och konstverk att titta på och inspireras av

 

Min handledare Sebastian arbetar med vinkelslipen
 

En bra svetsfog.
 
 
 Dinosaurie under utveckling.. 
 
 
 

Tack Odo och Odonien för en mycket intressant
och lärorik praktik

Inga kommentarer: