Följ oss på Facebook!
Instagram: recycledesign_eskilstuna




tisdag 15 april 2014

Möbler och workshop

Hej alla! Vi på RD har varit ute på praktik i två veckor. Jag hade möjligheten att få vara på två st olika praktikplatser. Den första veckan var jag hos Anneli som är möbeltapetserare och som har sin verksamhet i Bromma. Där fick jag prova på verkstadslivet, få inblick hur det är att driva eget och få ge nytt liv till gamla möbler. Jag fick bland annat öppna tre st olika typer karl Malmstens fåtöljer.
 
Behöver man knappar i samma tyg som dynan så använder man den här maskinen.
Den påminner om en "pin"maskin

Mycket möbelnubb blir det! Bra sula är att rekommendera!



Den andra veckan har jag fått vara hos Aggregat på Kulturcentrum i hallonbergen. Aggregat är en kreativ mötesplats för målgruppen 15-25år. Här finns möjligheten att utveckla sina projekt, få stöd till att göra arbetsprover till ansökningar till skolor, men också få kunna prova på något nytt. Man kan bland annat dansa, dreja, remake:a, screentrycka, musikprogram m.m. Ett av Aggregats grundstenar är även återbruk.
Under den här veckan har jag haft tre st workshop i papper, plast och cykelslang.


Fläta korgar av tidningspapper
Strykta plastpåsar blev visitkorthållare





Cykelslang blev armband

Det har varit mycket givande veckor och jag är jätte nöjd. Jag saknar dock RD och jag hoppas att påsklovet går lika snabbt som praktikveckorna gjorde!

Inga kommentarer: