Följ oss på Facebook!
Instagram: recycledesign_eskilstuna




fredag 18 oktober 2013

Metallintroduktion



Nu har vi metalltema...
Det klipps, poppnitas, valsas och mycket mer.


 
Första uppgiften var att klippa i pantburkar och skapa en blomma

 Luffarslöjden är inte direkt fingrarnas bästa vän, men så roligt!

 Korg i ståltråd under konstruktion

 Några skålar, krokar och ljushållare



Studiebesök på skroten


  Conny visar en telekabel i genomskärning, färggrann och snygg
 
 Det fanns mycket att välja och vraka mellan


Studiebesöket avslutades med lite skrotfynd

 
Metalltemat fortsätter nästa vecka!
Trevlig helg önskar vi på RD :) 

PS. Vi tackar ekoguiden för det mysiga fairtrade fikat!

1 kommentar:

Jane S sa...

Hej, i dag har jag gjort ett spontanbesök hos er. Vi, min man och jag, ställer ut på Konstfrämjandet, Verkstadsgatan 8 i ert område. Fick besök av 2 damer som båda, ovetande om varandra uttryckte stort intresse för det som vi visade. De var på Distanskursträff hos er! Jag har er blogg som "favorit" så när de berättade visste jag genast vad det handlade om. Det jag inte hade observerat var att vi var i samma hus som er skola! Lyckat!
I mitt arbete som bildkonstnär använder jag nästan uteslutande material som tidigare varit något annat. Det som är "nytt" handlar jag på Röda Korset eller i andra secondhand-affärer.
Tack för ett trevligt besök hos er och Lycka till med era recyklingkurser!
Hälsningar
Jane Sohlberg Ödeshög www.omkultur.se/medlemmar