Följ oss på Facebook!
Instagram: recycledesign_eskilstuna




fredag 31 maj 2013

Praktik på egen hand

Som ni säkert vet har vi haft praktik för ett tag sen här på RD. 
Jag hade lite annorlunda praktikveckor mot vad man kan tänka sig är normen för "praktik". Jag tog mig nämligen runt på egen hand och gjorde research i vad som skulle behövas för att jag ska kunna starta upp ett eget företag inom återbruk. 

Så jag hade blandade praktikdagar, ena dagen ägnade jag åt att skriva på affärsplanen, för att nästa dag åka på möte med eventuella affärskontakter. Jag letade också upp olika materialkällor och hade kontakt med min rådgivare på Nyföretagarcentrum. Det är tillsammans med min rådgivare som jag har lagt upp en plan för mitt företagande. Förutom detta så tittade jag på olika lokaler för att se vad som skulle kunna passa min verksamhet. 

Det är mycket som krävs för att starta eget och det är inte alls dumt att ta hjälp utifrån. Jag har lärt mig att det svåraste är nämligen att hålla förhoppningarna uppe, det är många som kommer att tala om för dig att du tänker fel. Därför är det bra att ha stöd i ryggen och nån som verkligen hjälper dig med de frågor du har och ger dig förslag på hur du kan förbättra din idé. Jag är otroligt glad över att jag fick chansen att fördjupa mig i eget företagande under praktikveckorna.

Här på RD får man alltid vara med och säga sin åsikt och påverka sina egna studier! 
Du går här för att utvecklas på ditt alldeles egna sätt. 



Ha en bra helg! /J.Törmä

Inga kommentarer: