Följ oss på Facebook!
Instagram: recycledesign_eskilstuna




fredag 12 april 2013

Praktik preview från SVT

Sarah Button: Eftersom jag började min praktik tisdag förra veckan tänkte jag dela med mig av var jag upplevt på dessa 2 veckor. 
Först och främst borde jag berätta vart jag praktiserar. Min praktik är hos "Fixa Rummet"-teamet på SVT Barnkanalen på SVT i Malmö. Läget var en liten bonus för mig, älskar Malmö enormt! 

Under veckan har vi Re-designat ett rum i Limhamn, jag har deltagit aktivt med att bygga och måla och dona, som man säger i Skåne (det är ett annat ord för greja). Tyvärr kan jag inte avslöja varken temat för rummet eller vad för material vi har använt oss av men vad jag kan dela med mig är vad jag lärt mig av dessa 2 veckor. 

Jag har lärt mig att kreationerna och produkterna man gör måste man göra med stolthet och noggrannhet för att imponera "kunden" oavsett ålder och kön. Jag kan erkänna att jag kan vara lite slarvig ibland men jag insett att om man ändå ska lägga ner tid för att skapa något fint så bör man faktiskt göra det så fint man kan. 

Det som varit mest inspirerande var att följa ett projekt från ax till limpa (ett riktigt projekt!!). Alltså från att få ett tema till att leverera ett färdigt rum. Rummets brainstorming börjades på tisdagen (när det inte är påsk brukar det vara måndagar som det brainstormas på). Vi gick genom lite idéer och hur man skulle kunna skapa det här och det där. Sedan skrevs det en lång köplista som jag och den andra praktikanten fick bockas av på torsdagen och fredagen. Och tiden emellanåt var för att söka efter pyssel och inspiration till temat. Veckan efter, alltså den som just varit var vi som sagt på plats och genomförde våra idéer. Rummet blev jättefint och supercoolt och personen som ska leva i rummet älskar det och är nöjd och enormt tacksam, vilket är det viktigaste!




Jag har en vecka till och ska försöka inför nästa rum att få in lite mer "skräp och skrot", återbruk-pepp menar jag då! Jag har bland annat skapat en insamling i SVT byggnaden för färgade plastförpackningar till något spännande skapande! 

1 kommentar:

Anonym sa...

Coolt!