Följ oss på Facebook!
Instagram: recycledesign_eskilstuna




fredag 9 mars 2012

Praktikplats hos Sveriges konsumenter


Veckan hos Sveriges konsumenter börjar snart lida mot sitt slut och tiden har sprungit iväg. Denna vecka har jag arbetat tillsammans med en duktig tjej som heter Christin, hon jobbar med projektet "Ingen blåser mig".

Ingen blåser mig startades av Sveriges Konsumenter för att satsa extra mycket på unga. De vill att alla unga ska bli mer medvetna om vad de köper och vilka rättigheter de har som konsumenter.

Under veckan har jag suttit och uppdaterat hemsidan med information om vad man kan göra som konsument för att påverka och engagera sig, skrivit texter om återbruk och tips på hur man sparar pengar. Nu väntar helg och nästa vecka sätter jag igång med nya spännande projekt till Ingen blåser mig.

Det har varit både kul och intressant att se hur man kan påverka och vad man kan göra, har lärt mig massor under dessa få dagar och hjärnan går på högvarv med idéer om hur man kan förvalta denna kunskap på bästa sätt....

Det var allt för mig denna vecka önskar er en trevlig helg! :)

Inga kommentarer: