Följ oss på Facebook!
Instagram: recycledesign_eskilstuna




fredag 16 mars 2012

Cecilias Praktik - Starta Eget

Hejsan!

Det finns mycket att fundera på när det gäller att starta sitt eget företag. Jag vill göra det för att leva på det jag brinner för, nämligen konsthantverk i olika former av återbruk men också textil såsom klädsömnad, vävning, stickning, virkning mm... Självklart i Ekologiska och Rättvisa tyger!

De två praktikveckorna har jag ägnat åt att utforska hur jag ska gå tillväga.
Jag har träffat och pratat med flera inspirerande personer som redan driver sina företag. Mycket pepp och mycket nya tankar och idéer!

Lena Bergman syr Udda Kuddar av gamla tyger och broderier.

Hanna Jönsson skapar i Recycle Design och Floral Design, gick Återbruksutbildningen i Eskilstuna förra året.

Ulrika Ek är Hittepåare som driver UlLinEk numera på heltid.

Jag har också haft möten med rådgivare för såna som mig, som drömmer om att göra verklighet av sina idéer.
Skatteverket och nyföretagarcentrum som gett svar på många konkreta frågor.
Sabina och Anna på Sweet Business som riktar sig mer till kvinnor har gett mig ännu mer vägledning, pepp och verktyg för att komma igång.

Så, fortsättning följer! Jag är inte avskräckt, tvärtom ännu mer medveten om att jag måste våga prova =)

Tills nästa gång, kolla gärna in min egna blogg: symodigt.blogspot.com

Inga kommentarer: