Följ oss på Facebook!
Instagram: recycledesign_eskilstuna




fredag 28 oktober 2011

Veckorapport vecka 43

Det blev en fin bukett blommor av formgivningsuppgiften som gick ut på att efter en given mall, ett par läskburkar och något mer, göra en blomma.

Idag redovisades också 2 veckors arbete med plast av olika slag.
Veckan avslutades med att några av deltagarna gick ut på stan med egenhändigt (förstås) sydda tygkassar. Tanken är att fredagsshoppande eskilstunabor ska kunna byta en ful plastkasse mot en fin sydd tygkasse. Jag håller tummarna!

4 kommentarer:

Micko! sa...

Hej!
Jag och min pojkvän var några av alla människor som fick byta ut vår fula påse till en fin tygpåse, och det tackar vi enormt för!

Vi ska flytta inom en månad, och därför rensar vi nu ut allt här hemma, är det något ni är intresserade av att ta över? Det är exempelvis sängkläder och lite gamla böcker och dylikt.

Maila mig på:
mad10005@student.mdh.se

Massa kärlek och omtanke
Micko

Pysselfarmor sa...

Åh så snygga grejer ni har gjort! Blommorna är helt fantastiska!

Anonym sa...

Hej!

Jag blev otroligt imopnerad av blommorna! Skulle gärna testa det själv, så vad använde du dig av för skära metallen? Jag har nämligen testat skalpell och sax, men har varit mycket svårt att få ett bra resultat!

Pantkungen sa...

Hej!

Blommorna av pantburkar ni gör är verkligen fantastikt fina! Kan du inte berätta hur man gör? Om du vill kan du skriva till mig på http://pantkungen.blogspot.com/