Följ oss på Facebook!
Instagram: recycledesign_eskilstuna




fredag 9 september 2011

Pappersinferno!

Sådär! Då har vi redan läst 3 veckor på Recycle Design här på Folkhögskolan. De senaste 2 har ägnats åt papper. Alla sorters papper. Papper högt och lågt! Kreativiteten har flödat och man blir onekligen överraskad av hur mycket som går att göra med sådant som vi annars slänger eller i bästa fall återvinner. Vi har flätat korgar, väskor, och lampskärmar. Av spillpapper har vi gjort skrivblock av olika slag. Burkar och pärlor kan också tillverkas i papper. Fantasin sätter gränserna! Många av oss har säkerligen hittat något nytt att pyssla med hemma i tv-soffan när höstrusket drar in. Efter redovsningen idag så är i alla fall jag fylld av nya ideer och inspiration inför kommande projekt. Nästa vecka drar vi igång med ett annat material, nämnligen tyg. Fortsätt att titta in på bloggen för att hålla er uppdaterade om vad vi pysslar med under hösten. Nu kommer det som jag vet ni väntat på - bilderna!
Ha det fint!
Madicken



















1 kommentar:

Lena Nordin sa...

Åh! jag blir avundsjuk. Jag fick faktiskt användning av flätning i papper härom kvällen. Nyinflyttad i en lägenhet utan grytunderlägg, fick jag fläta ett i papper!
Kunskapen är ovärderlig i dessa ögonblick!

Hoppas ni har det bra

Hösthälsningar
Lena Nordin (gammal RD:are)