Följ oss på Facebook!
Instagram: recycledesign_eskilstuna




torsdag 9 juni 2011

Slutprojekt - Hanna Jönsson



Rekonstruktion Relation Religion
Känslan av bibelillustrationer i ett rum

Att inreda är något som jag tycker är väldigt roligt och att dessutom inreda för att beröra betraktaren genom att använda material som vi kan associera till är ännu roligare. Mitt slutprojekt handlar om att visa på hur enkelt det är att skapa stämning i ett rum och hur man med små medel kan förändra ett helt uttryck och en känsla i ett rum.
I detta rum har jag jobbat med kontrasten mellan bilder från biblisk barnlitteratur och bibelplanscher ur Dorés bibel. Dessutom klädde jag en fåtölj i mörkrött för att visa de olika roller som färgen får beroende på omgivning.
Inredning har blivit ett stort intresse hos många i världen och just därför känns det också relevant att visa på det höga värde en inredning som är skapad med återbruk kan ge bredvid dagens alla nyproducerade möbler och inredningskuriosa. En hållbar framtid handlar åtminstone inte för mig om en tråkig och färglös framtid, utan om en framtid där vi tar vara på den kunskap och det material vi har för ökade positiva upplevelser!

Inga kommentarer: