Följ oss på Facebook!
Instagram: recycledesign_eskilstuna




torsdag 9 juni 2011

Jessicas slutprojekt

I dag kan man hitta stora mängder av restgarn, knappar, band m.m. ute på hyllorna i nästintill varje second hand butik. Alla har vi nog någon gammal knapp eller en udda ljusmanschett liggandes hemma som man inte vet vad man ska göra av eller inte har hjärta att kasta bort. Jag började fundera. Vad kan man göra av allt det materialet? Hur kan man inspirera andra till att vilja göra något?

Om någon sagt att mitt slutprojekt skulle innefatta virkning för ett par år sedan hade jag nog bara skrattat åt dem. I grundskolan avskydde jag syslöjd, men sanningen var den att jag aldrig fick chansen att lära mig, på riktigt. När jag åter igen försökte mig på virkning och märkte att det faktiskt inte alls var svårt, så var jag fast. Och med den nya insikten blev valet av slutprojekt ganska självklar- Här skulle virkas!

Jag fann snabbt inspiration till att virka tårtor då det gav mig stora friheter att leka med färg och form. Bara fantasin satte gränsen. Därför slutade inte arbetet vid en, två eller tre tårtor utan med sju.





jessica.akerstrom@gmail.com

Inga kommentarer: