Följ oss på Facebook!
Instagram: recycledesign_eskilstuna




tisdag 8 juni 2010

Slutprojekt: Fredric Hjalmarsson

Till mitt slutprojekt ville jag att starta upp mitt varumärke "KPTN HJLMR".
Jag valde att starta varumärket med "gör det själv"-kit till hur man syr sig en egen väska. Självaste produkten är en påse innehållande alla tygbitar man behöver och en beskrivning. Fyra olika modeller blev det tillslut. En axelväska, en rund väska, en tygväska med foder och en tygkasse. Alla tyger som ingår är secondhand, mestadels gardiner från 60- & 70-talet.

Så här lyder den informationslapp som följer med varje påse:
”Textilindustrin är idag en av världens stora miljöbovar. Mängder av vatten och kemikalier går åt för att bereda alla dessa textilier. Jag vill med denna påse uppmana och inspirera dig att använda secondhandtyger. Därför är alla tyger i denna påse secondhand. Vi måste ta vara på det som finns innan vi börjar tillverka nytt!”

För mer information så maila: f.hjalmarsson@gmail.com




Inga kommentarer: