Följ oss på Facebook!
Instagram: recycledesign_eskilstuna




onsdag 9 juni 2010

Slutprojekt: Anna-Karin Hedlund

Från självförakt till hybris
I mitt slutprojekt så valde jag att arbeta med möbler utifrån ett intesse och en vilja att lära mig mer om möbelrenovering. Möblerna förenades genom ett gemensamt tema som var dator tillbehör. Byråns mönster är influerade av ett datakretskorts utseende, lampskärmen är gjord av datatangenter och stolen är flätad i ryggen av datakablar. För att förmedla temat så döpet jag projektet till "I hjärta IT".

Jag är tidsoptimist och hade inte räknat med en 27 års lång torktid mellan färgstrykningarna vilket resulterade i tidspress under hela arbetet. Till en början så kände jag självförakt och en farhåga för att jag inte skulle hinna klart under utsatt tid. Jag lyckades ändå uppnå ett resultat som jag är nöjd med och som gav positiv respons och självföraktet byttes istället ut mot slag för bröstet! ;o)

1 kommentar:

Anonym sa...

Får man säga "oerhört vackert" om din möbelrenoveringsidé?! Önskade att jag själv hade denna kreativa förmåga. Bra jobbat, vackert resultat, vill ha ....

Karolina